Garanția laptopului: Ce acoperă ?

Ce este inclus în cadrul garanției?

Fie că laptopul tău nou-nouț a fost deja defect atunci când l-ai scos din cutie sau s-a defectat după câteva luni de utilizare, probabil te vei baza pe garanția producătorului pentru a rezolva această problemă. Toți distribuitorii de echipamente oferă un tip de garanție produselor comercializate, dar această protecție nu acoperă în mod egal toate produsele, de aceea atunci când cumperi un produs vei avea nevoie să știi: “Ce acoperă garanția?”

Marea problemă a documentelor de garanție este că sunt stufoase și încărcate de expresii de ordin legal pe care puțini oameni le înțeleg și mai puțini le citesc. Pentru a clarifica această confuzie, mai jos se pot găsi detalii extrase din documentele standard de garanție oferite de principalii producători de tablete și laptopuri. Majoritatea companiilor oferă o garanție extinsă în schimbul unei anumite sume, dar în cazul de față se vor prezenta exclusiv riscurile acoperite prin cadrul garanției standard, perioada de acoperire a garanției, cine va achita costul transportului sau dacă upgrade-ul efectuat echipamentului va anula garanția acestuia.

Companii incluse:

Acer
Amazon
Apple
Asus
Dell
Google
HP
Lenovo
Microsoft
MSI
Samsung
Toshiba

ACER

Acer este o marcă bună atunci când vine vorba de garanție. Pentru laptopurile de buget, cum sunt cele din categoria Aspire, acer oferă 1 an de protecție în materie de defecte de fabricație. Linia de produse dedicate mediului business, TravelMate, se bucură de 2 ani de garanție. PC-urile Acer sunt acoperite de garanție o perioadă de 3 ani de zile, un lucru rar întâlnit în industrie, alte companii oferind 3 ani numai in perioada de extindere a garanției, ceea ce înseamnă un cost de câteva sute de lei in plus.

Perioada inclusă în garanția standard

Chromebook, Laptopuri Aspire și tablete: 1 an garanție limitată
Desktop-uri: 3 ani garanție limitată
Laptopuri TravelMate: 2 ani garanție limitată
Acer Aspire modelele S7-392-7837, S7-392-5454 and SW5-171P-82B3: variază în funcție de model între 1 an și 2 ani garanție limitată
90 de zile suport software pe toate produsele.

Ce acoperă garanția standard

Garanția Acer include repararea produsului fie de către companie ori de către un service autorizat agreat. Replacement of a product or product parts with either the same item or one of comparable specifications is covered. Acer also offers a refund of the cost of the product minus depreciation if it is determined that the item cannot be repaired or if the customer opts for a refund rather than repair.The warranty must be activated and the device must be registered with Acer to receive coverage.

Costuri de transport

Cumpărătorul plătește pentru transport, asigurare transport, taxe și orice altceva asociat cu trimiterea produsului spre a fi reparat. Compania suportă costul transportului produsului la întoarcerea din service.

Garanția se anulează dacă memoria RAM sau HDD-ul sunt înlocuite?

Dacă produsul aflat încă în garanție a avut parte de un upgrade în materie de memorie RAM sau HDD, acest fapt nu duce la anularea garanției. Trebuie avut în vedere faptul că eventualele probleme cauzate de componenta/componentele înlocuite sau probleme apărute în timpul înlocuiri componentelor nu sunt acoperite de garanție. De asemenea componentele adăugate nu sunt acoperite de garanție.

Deși este adevărat faptul că upgrade-ul nu anulează garanția, unele produse sunt protejate de un sigiliu. Ruperea acestui sigiliu va anula automat garanția, fapt care trebuie evitat dacă dorești ca produsul să fie acoperit în continuare.

AMAZON

Deși Amazon nu produce o gamă largă de echipamente electronice, tabletele lor câștigă teren în fața iPad sau Samsung Note. Garanția standard Amazon este ok, cu transportul suportat de companie. Perioada de garanție este una destul de scurtă pentru tabletele lor de buget (Amazon Fire), 90 zile, dar de cealaltă parte, tabletele pentru copii (Kids Edition) au o garanție de 2 ani, acestea din urmă fiind cele uzate la modul extrem.

Perioada inclusă în garanția standard

Tableta Fire 7 inch: 90 de zile garanție limitată
Toate celelalte tablete Fire și e-book readere Kindle: 1 an garanție limitată
Tablete Kids Edition: 2 ani garanție nelimitată (worry-free warranty)

Ce acoperă garanția standard

Garanția standard: Garanția standard pe majoritatea tabletelor, dar și pe Kindle e-book acoperă defecte de fabricație. Dacă produsul pe care îl ai este în garanție, poți opta pentru a fi reparat de către Amazon, de către un service autorizat sau poți primi altul în schimb nou ori recondiționat echivalent cu cel pe care îl ai. Compania nu acoperă reparații nici nu înlocuiește dispozitive ce s-au defectat din cauza unor accidente, utilizare greșită, exceptând cazul în care produsul este o tabletă din gama Fire Kids Edition.
Garanția Kids Worry-Free: În plus față de ceea ce acoperă garanția standard, garanția “fără griji” de la Amazon vine standard pe tabletele din ediția pentru copii și include accidente ca vărsări de lichide sau supunerea la șocuri a tabletei (ex. când este scăpată pe jos). În schimb, nu acoperă incendiul nici faptul că a fost folosită în alt scop decât cel destinat (ex. să o folosești in loc de minge), că a fost folosită în uz comercial sau dacă s-a încercat repararea de către o persoană neautorizată și s-a defectat mai rău.

Costuri de transport

Amazon suportă costul transportului produsului spre a fi reparat precum și returul acestuia sau a unui alt dispozitiv (în cazul în care nu mai poate fi reparat și se înlocuiește cu altul).

Garanția se anulează dacă memoria RAM sau HDD-ul sunt înlocuite?

Orice acțiune de upgrade sau reparație efectuată de o persoana neautorizată asupra unei tablete Amazon sau e-book Kindle, atrage după sine anularea garanției.

APPLE

Apple oferă posibilitatea de a plăti costul transportului către tehnicienii companiei, dar serviciul de garanție este cel mai bun pentru persoanele care locuiesc aproape de un Genius Bar (locație în cadrul unor magazine Apple în care se oferă suport tehnic pe loc). Serviciul de garanție în sine este unul standard care acoperă riscuri de bază, dar oferind posibilitatea de a primi suport tehnic pe loc de la specialiștii Apple, scutesc cumpărătorii de griji, timp și dureri de cap spre deosebire de varianta cealaltă în care trebuie să aștepți la telefon pentru cei de la serviciul de suport să își spună părerea și care oricum nu pot să vadă fizic ce este în neregulă cu produsul tău.

Perioada inclusă în garanția standard

iPad, iPad mini, iPad Air, MacBook, iMac, Mac mini, Mac Pro: 1 an garanție limitată
90 de zile de suport tehnic

Ce acoperă garanția standard

Garanția standard te protejează doar de defecte de fabricație, fără acoperire în cazul accidentelor, defectelor cauzate din cauza focului, a apei sau intervenții efectuate de persoane neautorizate. De asemenea, nu acoperă componente considerate consumabile, cum sunt bateriile, sau defecte cauzate de alte periferice atașate computerului, spre exemplu mouse, cabluri usb. Orice defecte cauzate de forțe exterioare nu intră în garanție (ex. produs scăpat pe podea).

Produsele Apple pot fi înlocuite, reparate sau servisate prin trimiterea directă la Apple, fie prin suportul oferit în magazinele Apple, fie prin ajutorul oferit de un service autorizat Apple.

Costuri de transport

Dacă ai nevoie să trimiți un produs înapoi la Apple, compania îți va trimite etichetele pre-tipărite (AWB), plătite, precum și materiale de împachetat pentru a se asigura că produsul va fi împachetat corect pe timpul transportului.

Garanția se anulează dacă memoria RAM sau HDD-ul sunt înlocuite?

Înlocuirea componentelor, incluzând HDD și RAM nu va anula garanția atât timp cât componentele folosite sunt compatibile și dispozitivul nu este defectat în timpul procesului de upgrade.

ASUS

Asus este o marcă foarte cunoscută de către gameri. Laptopurile și PC-urile de bază au parte de o garanție standard pe când cele care fac parte din gama Republic of Gamers sun acoperite inclusiv pentru riscuri cum sunt scurgeri de lichide sau accidente. Garanția de bază este destul de bună, nu se remarcă prin ceva deosebit, dar clienții gamei de jocuri apreciază atenția companiei spre defectele ce pot fi cauzate de utilizator.

Perioada inclusă în garanția standard

Desktop, Laptop, Chromebook, Hibrid și Tabletă: 1 an garanție limitată
Desktop-uri din gama de vârf: 3 ani garanție limitată
Laptopuri din gama de vârf: cele din linia ROG (Republic of Gamers), au parte de 1 an garanție limitată care include defectarea în urma șocurilor, vărsări de lichide, accidente

Ce acoperă garanția standard

Fiecare garanție include înlocuirea componentelor defecte dar și manopera.

Costuri de transport

Costurile de transport spre și dinspre service înapoi spre client depind de la produs la produs. În general, cu cât este mai scump produsul, cu atât sunt șanse mai mari ca acesta să aibă cost 0 de transport dus-întors.

Garanția se anulează dacă memoria RAM sau HDD-ul sunt înlocuite?

Orice modificare a configurației inițiale, orice reparație adusă de către personal neautorizat duce la anularea garanției, deci produsul nu poate avea parte de upgrade/îmbunătățiri decât dacă se face prin intermediul Asus sau al colaboratorilor companiei.

DELL

Dell este computerul pentru fiecare. Aceasta se reflectă în garanția pe care oferă produselor, care include aceleași servicii pentru fiecare gamă de echipament, fie că e unul dintre cele mai ieftine sau vârf de gamă. Dell oferă suport on-site pentru orice problemă deși opțiunile sunt limitate pentru produsele din gama de gaming Alienware.

Perioada inclusă în garanția standard

PC, Laptop, Tabletă: 1 garanție limitată
Produsele refurbished au o garanție de 90 de zile.

Ce acoperă garanția standard

Tipul de serviciu pe care îl primești în cadrul garanției standard depinde de la produs la produs.

PC-urile, Laptopurile și Tabletele: Reparații și înlocuire a produsului pe bază de defecte de fabricație, dar probleme apărute din cauze cum sunt scurgeri de lichide, căderi, șocuri, incendii sau dezastre naturale nu sunt acoperite.
Laptopuri și PC-uri Alienware: Acestea beneficiază de service pentru orice defecte de fabricație după ce un tehnician face o diagnoză de la distanță (remote). Nici în acest caz garanția nu acoperă accidente sau defecte produse din vina cumpărătorului.
Chat online: Serviciile de garanție Dell includ și suport clienți prin intermediul telefonului sau chat online. În timpul sesiunii de suport, reprezentanții companiei pot accesa computerul în cauză de la distanță și pot face o diagnoza sau pot chiar sa repare eventualele probleme apărute.  Orice încercări de reparații efectuate din partea celor de la suport tehnic sunt autorizate și nu pot avea efect asupra garanției, aceasta nu va fi anulată.

Costuri de transport

Dell suportă costurile de transport dus-întors pentru produsul trimis spre service, clientul trebuind să pună la dispoziție cutia. În cazul în care clientul nu mai are cutia, Dell va trimite inițial o cutie pentru a se asigura că produsul va ajunge în condiții optime de transport. Dell poate de asemenea să trimită piesa de înlocuit, pentru care clientul va primi instrucțiuni de instalare. Compania va plăti costurile de transport în toate aceste cazuri.

Garanția se anulează dacă memoria RAM sau HDD-ul sunt înlocuite?

Hard discul sau memoria RAM pot fi înlocuite fără ca acest lucru să ducă la anularea garanției, dar defectarea computerului în timpul procesului de upgrade nu va fi acoperită. De asemenea, componentele noi adăugate în plus la configurația inițială nu beneficiază de garanție. Totuși, înlocuirea plăcii video, a procesorului sau ale altor piese componente vor anula garanția.

GOOGLE

Sunt multe produse care ai crede că sunt fabricate de Google, cum sunt laptopurile Chromebook sau tabletele Nexus, dar de fapt nu sunt fabricate de gigantul motor de căutare. Singurul produs fabricat exclusiv de Google este smartphone-ul Pixel, care are garanție oferită de aceștia. Lipsa magazinelor dedicate care să ofere service precum și faptul că garanția nu include costurile de transport, fac din serviciul de garanție oferit, unul mai puțin decât mediocru.

Perioada inclusă în garanția standard

Tableta: Google nu produce niciuna dintre tabletele pe care le comercializează, așa că ei nu oferă garanție.  Dispozitivele Nexus au parte de garanție oferită de producător, aproape fiecare generație de Nexus fiind produsă de o altă companie. Producătorii fiecărui nexus sunt după cum urmează:
Nexus 4, 5 și 5X: LG
Nexus 6: Motorola
Nexus 6P: Huawei Technologies
Nexus 7: Asus
Nexus 9: HTC
Nexus 10: Samsung
Majoritatea acestor companii oferă 1 an garanție limitată care includ service de bază și reparații.

Pixel Chromebook: beneficiază de 1 an garanție în Statele Unite și de 2 ani în majoritatea țărilor europene.

Ce acoperă garanția standard

Aceasta este o garanție de bază, acoperă costul reparațiilor și a manoperei, fără a include defecte produse accidental.

Costuri de transport

Cumpărătorul suportă costul transportului.

Garanția se anulează dacă memoria RAM sau HDD-ul sunt înlocuite?

Înlocuirea memoriei RAM din Chromebook nu va anula garanția. Din păcate, memoria SSD integrată este enorm de greu de înlocuit fără bune cunoștințe tehnice, dar chiar și așa, va duce la pierderea garanției.

HP

HP oferă o garanție de 1 an tuturor produselor comercializate. Totuși, compania plătește costurile de transport în și din service, ceva ce nu toți producătorii fac.

Perioada inclusă în garanția standard

PC, Laptop, Chromebook și Tabletă: 1 an garanție standard la nivel global

Ce acoperă garanția standard

Garanția standard de 1 an acoperă reparația sau înlocuirea pieselor defecte din fabrică. Accidentele, abuzul sau folosirea unui produs HP în afara scopului destinat specificat în instrucțiuni duce la pierderea garanției.

În unele cazuri, HP poate pune la dispoziție instrucțiuni pentru a-ți repara propriul computer. Ei determină dacă este nevoie să trimiți produsul în service sau dacă te poți ocupa personal. În timpul operațiunii DIY (Do It Yourself), atât timp cât respecți instrucțiunile prevăzute de HP, garanția poate acoperi chiar și defecțiuni apărute în timpul reparației.

Costuri de transport

Costurile tur și retur pentru operațiuni de service sunt acoperite de HP.

Garanția se anulează dacă memoria RAM sau HDD-ul sunt înlocuite?

Operațiunea de upgrade pentru hard disc sau memoria RAM nu duce la anularea garanției dacă aceasta decurge fără probleme. Dacă laptopul se defectează în timp ce se intervine pentru înlocuirea acestor componente, garanția nu mai este valabilă.

LENOVO

Lenovo oferă mai multe tipuri de garanții standard, în funcție de modelul de laptop pe care l-ai cumpărat. Tipul garanțiilor nu diferă doar prin perioada de timp acoperită ci și prin faptul că transportul va fi suportat de companie sau de cumpărător.

Perioada inclusă în garanția standard

Modele din gama standard: 1 an garanție limitată, livrare prin curier spre Lenovo
Modele din gama premium și business: 1 an garanție limitată, direct în service
Modelele premium din gama ThinkPad (ex. T470, W550s, X1 Carbon): 3 ani garanție direct în service

Ce acoperă garanția standard

Garanția standard Lenovo include piesele înlocuite și manopera, dar nu în toate cazurile  și transportul. Defecțiunile cauzate de accidente nu sunt acoperite.

Garanția limitată prin curier: Clientul suportă costurile de transport ale produsului spre Lenovo.
Garanția directă cu service-ul: Lenovo plătește costurile de transport și include și o cutie pentru returul produsului în siguranță.
Reparația efectuată de către client: În cazul în care piesa defectă se poate înlocui de către client (baterie, RAM, hard disc) Lenovo poate trimite piesa componentă împreună cu instrucțiunile de înlocuire.

Costuri de transport

Cumpărătorul plătește transportul produselor prin curier spre și dinspre Lenovo.

Garanția se anulează dacă memoria RAM sau HDD-ul sunt înlocuite?

În general, se poate modifica configurația pe majoritatea modelelor Lenovo, incluzând upgrade de RAM, hard disc, atât timp cât aceste piese componente nu au un sigiliu aplicat. Distrugerea oricărui sigiliu sau defectarea produsului în timpul procesului de upgrade, duc la anularea garanției.

MICROSOFT

Tabletele și laptopurile Microsoft Surface au o garanție cuprinzătoare ce include sistemele în sine dar și perifericele cum sunt carcasele Type Cover și stylus-ul. Spre deosebire de alți producători, costul transportului pentru produsele trimise în service nu sunt suportate de către cumpărător, ci de către companie.

Perioada inclusă în garanția standard

Produsele Surface și Surface Pro: 1 an garanție limitată cu 90 de zile suport software.

Ce acoperă garanția standard

Garanția Microsoft acoperă costurile de reparații sau înlocuire pentru orice defecte de fabricație ale produsului în sine sau ale carcaselor Touch Cover, Type Cover, cablurilor de alimentare, alimentatoare, adaptoare sau stylus-uri. În schimb, garanția nu acoperă accidente sau defecte cauzate de șocuri fizice, încercări de reparații neautorizate sau abuzuri.

Costuri de transport

Compania suportă costurile de transport ale produsului spre service cât și returul acestora înapoi spre cumpărător.

Garanția se anulează dacă memoria RAM sau HDD-ul sunt înlocuite?

Orice încercare de a desface un produs Microsoft cauzează pierderea garanției. De asemenea, folosirea unui produs Microsoft cu un sistem de operare non-microsoft duce la anularea garanției.

MSI

Garanția MSI standard are o acoperire de 1 an de zile pentru sistem, dar componente importante ale laptopului cum sunt procesorul și placa de bază beneficiază de acoperire mai îndelungată. Un mare minus îl reprezintă faptul că MSI nu acceptă efectuarea de upgrade de hard disc sau RAM fără anularea garanției.

Perioada inclusă în garanția standard

Laptopuri: 1 an garanție limitată
Tablete: 1 an garanție limitată

Ce acoperă garanția standard

Defectele sunt acoperite de garanția MSI, dar accidentele cauzate de utilizator cum sunt vărsările de lichide nu sunt incluse în acoperire.

Costuri de transport

MSI îndrumă clienții să returneze produsul magazinului de unde l-au achiziționat pentru a fi trimis înapoi la producător, sau să îl ducă în cel mai apropiat service MSI. http://www.msi.com/page/service-location/. Clienții sunt responsabili pentru împachetarea produselor astfel încât să nu fie defectate mai rău în timpul transportului.

Garanția se anulează dacă memoria RAM sau HDD-ul sunt înlocuite?

Garanția se anulează dacă produsul suferă modificări ale componentelor efectuate fără autorizație.

SAMSUNG

Gigantul coreean oferă o garanție standard de 1 an în Statele Unite. Dacă ai nevoie să trimiți laptopul sau tableta în service, trebuie să suporți costurile de transport.

Perioada inclusă în garanția standard

PC, Laptop, Chromebook, Laptop Hibrid și Tabletă: 1 an garanție limitată

Ce acoperă garanția standard

Garanția Samsung acoperă defecte de fabricație, reparații, înlocuiri de piese componente sau ale întregului produs cu un altul, după caz.

În cazul defectelor cauzate în mod accidental de către utilizator (șocuri fizice, vărsări de lichide), garanția nu este valabilă.

Costuri de transport

Transportul produsului defect către Samsung se face pe cheltuiala clientului, iar returul produsului reparat este suportat de companie.

Garanția se anulează dacă memoria RAM sau HDD-ul sunt înlocuite?

Samsung își rezervă dreptul de a refuza intrarea unui produs în service dacă memoria RAM sau hard discul au fost înlocuite, deoarece aceștia pot considera că produsul a fost “alterat”. Orice defecțiune cauzată de înlocuirea componentelor duce la anularea garanției.

TOSHIBA

Garanția standard Toshiba este similară cu cea a competitorilor săi, adică 1 an garanție pentru piese și manoperă, fără acoperire în cazul defectelor cauzate în mod accidental. Costurile de transport ale sistemului înapoi spre Toshiba pentru reparații este suportat de cumpărător.

Perioada inclusă în garanția standard

PC, Laptop, Chromebook, Laptop Hibrid și Tabletă: 1 an garanție limitată

Ce acoperă garanția standard

Garanția standard acoperă reparația și înlocuirea de componente defecte sau înlocuirea întregului produs, dacă este cazul. Defectele accidentale sau cele cauzate de către utilizator precum și tentativele de reparare a produsului de către persoane neautorizate nu vor fi acoperite de garanție.

Costuri de transport

Cumpărătorul plătește transportul produsului spre service, iar compania va suporta costurile returului produsului reparat spre cumpărător.

Garanția se anulează dacă memoria RAM sau HDD-ul sunt înlocuite?

Garanția va rămâne valabilă după upgrade de hard disc sau memorie RAM, atât timp cât sigiliile de pe componente sunt intacte, dacă nu s-au folosit piese incompatibile cu produsul în sine sau dacă produsul nu s-a defectat în timpul înlocuirii acestor piese componente.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.